Сочинения

Презентации планы уроков по английскому языку. Презентации по английскому языку (анг. яз, English), скачать на темы уроков бесплатно. Учащиеся отвечают на вопросы “Гостей”

Учитель: Сокол Ирина Михайловна

Класс: 4 " В"

Тема: "My house "

Коммуникативная ситуация: Design a house . (Unit 6 , Lesson 2)

Цель: способствовать формированию коммуникативной компетенции учащихся по теме "My house "

Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут самостоятельно, с опорой на уже имеющиеся знания по теме, составлять высказывание в рамках предложенной ситуации.

Задачи: - формировать лексические навыки по теме;

Развивать навыки устной речи по теме;

Закрепить употребление грамматической конструкции there is , there are ;

Учить делать выводы, мылить творчески;

Повышать интерес к изучению иностранного языка

Применяемые формы работы: фронтальная, в парах, индивидуальная

Оборудование урока:

    УМК «Английский язык 4 класс» Л. М. Лапицкая, А. И. Калишевич, Т. Ю. Севрюкова, Н. М. Седунова.

    Презентация smartboard;

    раздаточный материал;

    тематические картинки.

Ход урока

I . Введение в атмосферу иноязычного общения

Good afternoon , sit down, please. I"m glad to see you.

How are you today?

Look at these pictures, what are these? (Слайды 2,3,4) You are right, these are different houses and flats. I want to buy a house. And I don’t know what should be in it. Today we"ll speak about your houses and flats, and I’ll understand what I need.

Do you live in a house or in a flat?

Do you like your house / flat?

How many rooms are there in your house / flat?

What rooms have you got in your flat? Have you got a kitchen (a bedroom, a living-room, a bathroom, a hall) in your flat?

II. Фонетическаязарядка

Look at the smartboard. Match the words with their transcription. Read the words. (Слайд 5,6соединитесловаиихтранскрипцию, прочтите слова.)

III. Выполнениетренировочныхупражнений

1) - Look at these pictures. Put these things in " their rooms" (Слайд7 поместить вещи в их комнаты)

Pictures: a sofa, a cupboard, a wardrobe, a cooker, a desk, a fridge, a plate, a lamp, a cup, a bookcase, a spoon, a bed, an armchair, a mirror, a table, a chair, a TV, a carpet

2) Read the sentences and guess what it is: (Слайд 8 угадайтечтоэто(нажатьипоявитсяответ))

You can sleep on it.

You can sit on it.

You can watch films on it.

You can put books in it.

You can sit in it.

You can play ball there.

You can look in it.

You can put plates, spoons, forks and knives in it.

You can eat at it.

You can put food in it.

You can cook breakfast, lunch and dinner on it.

You can put it on the floor.

You can put it in the bedroom or in the hall.

You can put exercise-books in it.

You have it in every room.

3) - Look at this picture.

What room do you see on it?

What room is this? What do you see in this room? (Слайд9найтипредметы)

Look at the model on the blackboard.

Model: There is ... in the ... .

There are ... in the ... .

Повторить задания со слайдами 10,11,12

физкультминутка

Let"s have a rest and play a game

Switch your places if:

You live in the flat (house).

You have got a kitchen (a bedroom, a bathroom, a hall, a living-room).

You have got a sofa (a desk, a fridge, a TV, a cupboard, etc.) in the kitchen (hall, living-room,

bedroom, bathroom)

Take your sits, please.

4) - Let"s continue our lesson. Do you see sheets of paper and pictures on your tables? Your task is - design

a house. Then describe your house.

Model: I"ve got a ..... (living-room, bedroom, hall, bathroom, kitchen) upstairs (downstairs).

There is ... in the ... .

There are ... in the ... .

IV . Подведение итогов. Рефлексия

Do you like our lesson?

Do you want to live in the flat or in the house?

What rooms do you want to have? etc.

Write or draw your emotions on this paper.

V . Выставление оценок и домашнее задание.

Open your record-books . Write down your home task for the next lesson.

Your marks for the lesson .....

Thank you for your work . The lesson is over . You may be free. Good-bye.

План урока

Тема: « Мой выходной день »

Цели: а) практический аспект (развитие навыков устной речи по теме «Мой выходной день»)

б) развивающий аспект (развитие умений работать творчески, самостоятельно,

в парах, учить детей делать презентации творческих проектов)

в) воспитательный аспект (стимулировать учащихся к самостоятельной работе,

развитие умений работать в коллективе)

г) общеобразовательный аспект (поддерживать интерес к предмету,

расширение кругозора)

Задачи: а) актуализировать изученный лексический материал

б) совершенствовать навыки устной речи

в) совершенствовать навыки восприятия речи на слух

Речевой материал: лексический и грамматический материал по теме

«Мой выходной день»

Оснащение: карточки к заданиям, творческие проекты учащихся, мультимедийная

презентация

Формы урока: а) фронтальная

б) индивидуальная

в) работа в парах

Этапы урока: I. введение в атмосферу иноязычного общения, ознакомление с

целями и задачами урока

II. презентации творческих проектов

III. закрепление лексики и грамматического материала по теме

IV. итог урока, рефлексия, домашнее задание

Good morning. Sit down, please. Let’s begin our lesson. Today we’ll continue our theme “One Day-Off ”. At today’s lesson we’ll do some oral exercises and we’ll see and listen to your projects, but first of all answer my questions, please:

Do you go to school on Saturday?

Do you go to school on Sunday?

Do your parents go to work on Saturday?

Do your parents go to work on Sunday?

Do you usually make plans for your weekend?

Do you usually stay at home at the weekend?

Do you always meet your friends at the weekend?

Do you do anything about the house at the weekend?

What do you like to do at the weekend?

Have you got any hobby?

What do you like to do after school?

Do you like to spend your weekends with your family or with your friends?

Hobbies differ like tastes. If you have chosen a hobby according to your character and taste you are lucky because your life becomes more interesting.

Hobbies are divided into four large classes: - doing things;

Making things;

Collecting things;

Learning things.

What do you usually do at the weekends? Let’s listen to your projects.

Ilya: - Hi, my name is Ilya. At my day-off I get up at 10 o’clock in the morning. I wash my face, brush my teeth, put on my clothes. Then I have breakfast. After breakfast I play my favourite computer game Call of Duty. At my weekend I visit my granny and stay at her place till Sunday. At my free time I like reading and drawing. My favourite book is “The last of the Magicans”. On Sundays I also go to church school. That is how I spend my weekend.

Vlad Chadovich: - Hi, I am Vlad. I must tell you frankly, Sunday is the day that I like best. Small wonder! I don’t go to school on Sunday. Last Sunday was typical. I got up at 8 o’clock, washed and dressed. At 10 o’clock I had breakfast and then watched TV. I can play computer games for hours, but my father doesn’t let me do it. He says it is bad for my eyes. That’s why I played only an hour. After dinner I phoned my friend and we met outside. We agreed to go to the cinema. In the evening I watched a film on TV and went to bed at 10 o’clock.

Vlad Gurinovich: - Hi, Liza. Where do you go?

Liza: - I go to the library.

Vlad: - Is reading your hobby, Liza?

Liza: - In fact, yes. I always read something when I have free time.

Vlad: - What are you reading now?

Liza: - I am reading the most interesting book, I think. It’s the Book of Records. Listen to this. The tallest man in the world is two metres and seventy two centimetres.

Vlad: - Oh, Is he the heaviest man in the world, too?

Liza: - No, he isn’t. The heaviest man is in America. He is six hundred and thirty-five kilos.

Vlad: - Oh, he is heavier than my dad’s car! Can I have this book for some days?

Liza: - Yes, only please, give it back.

Vlad: - What about me, I like football. At the weekend my best friend Vlad comes to my place and we play football in the yard. If the weather is bad we stay at home and watch TV. Our favourite TV channel is Eurosport. Sometimes we play our favourite computer game Far Cry. In the evening we eat pizza, watch a football match on TV and go to bed at 10 o’clock. On Sunday my friend goes home and I wait him for the next weekend.

Olga: - On my day-off at first I watch TV. In an hour I go for a walk. There is much fresh air outdoors. I also like to work about the house: wash the dishes, wash up, iron. In the evening I do my homework. Before sleeping I read interesting books about different countries.

Sasha: - I like to look after my pet. Look at this picture. It’s my cat. Her name is …. I feed her, wash and brush her hair. I like to play with her. She is funny. At my weekend I like watching “Animal Planet” on TV. I also like playing computer games and meeting my friend.

Daniil: - I am Danila. My hobby is reading. I like different books, but most of all I like fantastics. My favourite book is “The Broken Sky”. When I have free time I like modeling: ships, planes, cars, motorbikes, tanks. Now I am making model plane “ ТУ-144”. Look at it. It’s really great.

III. -Thank you for your stories. And now look at the blackboard.

1 . – Take the first card and say which of these things you can

a) make with your hands; b) collect; c) draw.

Example: I can draw pictures.

On the blackboard: make with my hands …

I can collect …

draw …

In the card:

toys sandwiches

pictures chairs

birds bird-houses

animals stamps

dresses models of planes (ships)

coins books

houses cassettes

flowers trees

2 .

Look at this pictures and say: - what is the children’s hobby

What they like to do in their free time

And now let’s have a rest. Please, stand up.

Hands up, clap, clap!
Hands down, clap, clap!
Turn yourself around and then you clap, clap!
Bend left, clap, clap!
Bend right, clap, clap!
Turn yourself around and then you clap, clap!

3 .

I want you to listen to my stories. I shall describe different hobbies. You can see the numbers of the hobbies on the blackboard and you will use the cards with the numbers on your desks.

1) This hobby is popular among the people of all ages. People like to go the stadium or to the sports ground. They are strong and cheerful. Their hobby helps them to develop their mind and body and teaches them to plan their time. (Sport.)

2) This hobby is interesting and useful. People try to find or buy different things such as stamps, coins, pictures, dolls, etc. Their collections can be thematic. This hobby helps people to make new friends and to learn some new things about countries and lands, animals and birds, famous people and historical events. (Collecting)

3) People like to work in the garden and to spend some time in the fresh air. They are fond of flowers, bushes, trees and different kinds of plants. They like nature and admire the beauty of nature. Their hobby is the best way to relax. (Gardening.)

4) People like to make new dishes. They often cook for the family and for their friends. They can present the food nicely and lay the table beautifully. They use spices. They can boil or fry meat, fish, chicken and make desserts. (Cooking.)

5) People like to go to the library. Some of them have a good collection of books at home. And they are really proud of it. They can have different books: fiction, historical novels, books about animals and birds, books about different countries. Their hobby helps them to relax, to learn the world and understand other people better. (Reading.)

On the blackboard: 1- cooking

2- gardening

3- sports

4- collecting

5- reading

4 .

Look at the second card and compare different hobbies

Example: I think reading is more interesting than watching films.

Reading is the most interesting hobby.

In the card: hobbies adjectives

- playing sports - boring

Keeping pets - exiting

Fishing - interesting

Dancing - pleasant

Travelling - difficult

Hunting - easy

Collecting

Watching TV

Reading books

Listening to music

Watching video

Playing the guitar (musical instruments)

Cooking

Making models

5. – Look at the third card and ask questions. Work in pairs.

In the card:

Example: Do you think collecting match boxes is a strange hobby?

Yes, I do. (No, I don’t)

going on hikes knitting

watching birds keeping dangerous animals at home

collecting calendars taking photos of famous people

climbing mountains doing crosswords

hunting writing letters to newspapers

IV.

Thanks for your work. Our lesson is over. Your marks for the lesson are: …

And now let’s have a rest and say what things you like or hate doing. Take the card and put it into these pockets.

Example: I like watching TV.

I hate visiting the dentist.

In the cards: getting up early leaving things on the chairs eating alone

doing homework going to school learning poems

writing letters discussing school life with parents brushing teeth

reading in bed wearing warm clothes walking in the rain

wearing bright clothes talking in front of the class listening to music

Open your record-books and write down your home task: ex.1, p.35-36

Класс : 2

Учитель: Шигапова Надежда Николаевна

Тема: new year FOREST

Цель деятельности педагога: создать условия для закрепления учащимися знания букв английского алфавита, умения составлять предложения с опорой на иллюстрации учебника и грамматические модели; обеспечить развитие навыков аудирования и устной монологической речи; способствовать развитию воображения, мышления, памяти, языковых и речевых умений.

Планируемые результаты: адекватно произносят и различают на слух звуки изученных букв; воспроизводят графически корректно изученные буквы; составляют монологическое и диалогическое высказывания; понимают на слух иноязычную речь, опираясь на иллюстрации; проговаривают за учителем слова и предложения, исполь зуя изученную лексику; расширяют запас лексического и грамматического материала новыми единицами.

Задачи урока:

- обучающая:

    Способствовать формированию коммуникативной компетенции учащихся;

    Тренировать учащихся в понимании устной речи на слух;

    Учить рассказывать о себе и своем друге;

    Тренировать учащихся в построении предложений в опоре на изученные ранее грамматические модели и иллюстрации;

    Учить писать и оформлять письмо личного характера.

- развивающая:

    Тренировать внимание, логику и память

    Развитие интереса к предмету;

    Развивать у детей навыки вежливого общения.

    Развивать у учащихся воображение, произвольную память, внимание;

    Формировать адекватную самооценку в ситуации успеха (неуспеха).

- воспитательная:

    Приобщить к культуре изучаемого языка

    Воспитывать такие качества личности, как уважение друг к другу, ответственность, чувство долга и умение взаимодействовать для общей задачи;

    Расширять их кругозор, повышать интерес к изучению английского язык

Тип урока: Закрепление знаний

Технологии: игровые, личностно- ориентированные, развивающие.

Методы: информационно-рецептивные, репродуктивные, частично-поисковые, проблемные, систематизирующие, контролирующие

Формы организации познавательной деятельности:

Фронтальная работа,

Индивидуальная работа.

Интерактивное обучение

Оборудование: УМК М.З. Биболетовой “Enjoy English -2”, иллюстрации, раздаточный материал, презентация Power Point

Новые лексика: Santa Clause, to wish, New Year, Christmas, dear.

Длительность занятия 45 минут

Ход урока

1.Организационный момент.

T :Good morning, my dear friends!

I am glad to see you!

P : Good morning, good morning

Good morning to you!

Good morning, dear guests

We are glad to see you!

T: Let’s begin our English Lesson!

Sit down, please!

Мотивация к учебной деятельности:

Ребята, давайте поиграем в интересную игру. Игра называется «Глухой телефон».(учитель говорит ученику слово “holiday”, а тот его передает.

Let’s piay,together!

Какое слово у вас получилось?А что оно обозначачает? (праздник)

Попробуйте догадаться, о чем мы будем говорить на уроке?

2.Формулирование темы

Давайте произнесем название праздника по английски

Repeat after me! Christmas

А поздравляют они друг друга так:

Merry Christmas т.е Веселого Рождества

Repeat after me! Merry Christmas

3. Страноведение

Презентация о празднование Рождества и Нового года в Великобритании.

4. Фонетическая зарядка

Вы слышите? За окном дует ветерw-w-w Сосульки звенят. Как?z-z-z

И чьи-то копытца стучат…t-t-t

Кто-то к нам едет.

На улице холодно, и у нашего гостя замерзли руки. Как мы согреваем руки?

Наш гость удивляется, как же мы хорошо знаем звуки…

Вот эти два звука – его любимые звуки. Ho-Ho-Ho

Ведь вы его узнали? (Who is it? Кто это?)

Учитель удивляется кто это и откуда он.

5.Речевая разминка

Расскажите о нем?

He is Santa Claus. He is good. Santa can run. Santa can fly. Santa cannot swim.

А что бы еще хотели о нем знать? Задайте вопросы.

Santa ,can you play tennis?

Santa ,can you play hockey?

Santa ,can you ski?

Santa ,can you play tennis?

Have you got a mother? friend?

Отправляемся в путешествие на этих санях все вместе.

Звучит песня «динь-динь дон»

6. Повторение ранее изученного лексического материала

Какой красивый новогодний лес! Но,что случилось? Посмотрите, кто-то сломал снеговика. Давайте мы ему поможем. Пусть он тоже встретит с нами праздник.

1.Игра «Снежный ком»

1группа (животных) (animals)

2 группа (спортивные игры) (sport games)

3 группа (движения)

Let’s make a snowman! Давайте слепим снеговика!

(каждая группа получает круг из бумаги и потом собирают снеговика)

Звучит песня (Little Snowman) видео

“What a nice snowman!”

The children will say.

What a fine game

For a cold winter day!

«Какой – красивый снеговик!

Ребята рады очень

Как весело его лепить

С утра до самой ночи.»

2) Наши артисты играют в прятки в новогоднем лесу. Найди их, назови и пересчитай.

I see a fox, a dog, a cat, an elephant, Tim, Tricky, Tom, Alice. I see 4 animals, 3 boys and a girl. They play hide-and-seek (играть в прятки) in the forest.

7.Физминутка

8.Тренировка чтения текста, записанного в виде моделей

Санта Клаусу очень нравится путешествовать с нами.Ему на почту пришли письма от наших друзей артистов. Он очень хочет узнать о них много интересного. Но он никак не может расшифровать их письма. Поможем им.

(Дети получают конверт со схемами)

Dear Santa Claus ! (Дорогой Санта Клаус)

I am Tricky .

I have got a mother.

I have not got skates.

I can play hockey.

I can not play football.

Bye-bye (До свидания) Tricky

Dear Santa Claus ! (Дорогой Санта Клаус)

I have got a cat.

I have not got a bike/

I can not play table tennis.

Bye-bye (До свидания)

Merry Christmas and a Happy New Year (Веселого Рождества и счастливого Нового года)

Dear Santa Claus ! (Дорогой Санта Клаус )

I have got a chess.

I have not got a ball.

Bye-bye (До свидания)

Merry Christmas and a Happy New Year (Веселого Рождества и счастливого Нового года)

9. Повторение изученных букв

Как же нам на празднике без главной виновницы.

It is a nice Christmas tree.

Скоро новый год,а наша елка еще не наряжена.

Давайте ей поможем! Поставьте шарики с буквами в алфавитном порядке.

(на доске висит елочка, дети шарики с буквами ставят по порядку. Звучит новогодняя мелодия.)

Aa,Bb ,Cc, Dd, Ee, Ff ,Gg ,Hh, Ii, Jj, Kk, Ll, Mm ,Nn, Oo, Pp ,Qq, Rr, Ss, Tt, Vv, Ww, Xx, Yy, Zz.

Dear children, you can count!

Let’s count red balloons.

Let’s count yellow balloons.

Count blue balloons.

Count orange balloons.

10.Заключительная часть урока

-Дети рассказывают стихотворения

We have a fir tree in the hall

It is so beautiful and tall.

A round it we dance and play,

Because it is a New Year day.

Елочка нарядная в гости к нам пришла

Высокая и стройная, красивая она.

Вокруг нее мы кружимся и водим хоровод.

Настал чудесный праздник- веселый Новый год.

I want to give you lost of love

And want to say right here

Have a Happy New Year day

And then a Happy Year.

Хочу пожелать я вам прямо сейчас:

Любовь и добро не покинут пусть вас

Ночь новогодняя, а следом весь год

Пусть счастье и радость в ваш дом принесет.

(дети поют песню “We wish you a Merry Christmas …)

11. Рефлексия

Do you like the lesson?

Чему мы научились и что нового узнали?

Если у вас все получилось,выберите голубую снежинку, если что-то немного не получилось, выберите розовую, а если надо поработать еще, то зеленую.

(дети крепят снежинки на доске)

У нас ничего не получилось бы, если бы не помогали друг другу. Давайте поблагодарим друг друга за помощь и интересный урок.

12. Итог урока

Dear children, thank you for the lesson.

The lesson is over/

Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации в редакторе Microsoft Power Point "Seasons" (Времена года) разработан по УМК "Enjoy English" 3 класс под ред. Биболетовой М. З. и др.

Данная работа предназначена для учащихся 3-х классов, направлена на развитие лексических, речевых и грамматиче ских навыков, совершенствование навыков чтения по теме "Времена года". Но презентация может использоваться самостоятельно или как сопровождение к другому УМК.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Белобородова Светлана Валентиновна

Учитель английского языка

ГБОУ СОШ № 327 г. Санкт-Петербург

Пояснительная записка

Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации в редакторе Microsoft Power Point “Seasons” (Времена года) разработан по УМК “Enjoy English” 3 класс под ред. Биболетовой М. З. и др.

Данная работа предназначена для учащихся 3-х классов, направлена на развитие лексических и речевых навыков, совершенствование навыков чтения по теме «Времена года».

Тема: «Времена года»

Тип урока : Обобщение и систематизация пройденного лексического материала

Цели урока:

Закрепление лексических единиц по теме «Времена года», умение пользоваться лексикой по теме для выполнения коммуникативной задачи, тренировка произносительных навыков, развитие навыков чтения, развитие лексико-грамматических навыков.

Задачи урока:

Образовательные: совершенствовать навыки чтения, активизировать ранее изученный лексический материал, уметь вести диалог-расспрос, используя вопросы: Do you like…? What can you do in …?

Воспитательные: содействовать активному взаимодействию детей друг с другом, привить детям любовь к природе, приобщить к культуре изучаемого языка;

Развивающие: развивать память, логическое мышление, развивать самостоятельность при выполнении заданий;

Метапредметные: использовать знания, полученные на уроках об окружающем мире, на уроках английского языка.

Оборудование и материалы для занятия:

Компьютер, колонки, мультимедийный видеопроектор, экран, мультимедийная презентация, УМК “Enjoy English” 3 класс под ред. Биболетовой М. З. и др.

Ход урока.

I. Приветствие. Организационный момент.

T: Good morning, boys and girls!

Ps: Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, dear teacher,

We are glad to see you!

T: I am glad to see you too. Sit down, please.

T: What date is it today? What month is it now? What season is it now? (ученики отвечают на вопросы).

II. Основная часть.

T: Thank you very much. Now can you say how many seasons are there in a year? (дети отвечают). - Right you are! Look at the screen, please (идут 1 и 2 cлайды презентации).

T: And now read and think (слайд 3 ).What season is it about? Can you name the months? (дети называют время года и месяцы) (слайд 4 ).

То же самое - слайды 5-6, 7-8, 9-10 .

T: And now open your books at page 64. There are some pictures. Listen to the tехt and name the pictures Jill and Jim are speaking about (ученики прослушивают диалог три раза: 1 – чтобы понять общее содержание, 2 – для полного понимания текста и 3 – чтобы проверить правильность понимания и назвать картинки).

T: And what is your favourite season? Why? What can you do in that season? Ask each other please (дети задают друг другу вопросы в парах и отвечают на них).

T: Are you tired? Let’s do some exercises. Stand up please.

Ps (делают зарядку): One - jump, two – clap, three – hop, four – sit down, five – sing, six – dance, seven – clap, eight – turn around, nine – dance, ten – sit down. All stop!

T: I want you to tell me the poem about seasons. Have a look at the screen (слайд 11 ) (дети вспоминают стихотворение «Spring is green»). Well, can you name spring months? (дети называют весенние месяцы, проверяют по слайду презентации, затем - летние и т.д.) (слайд 12 ).

T: I’ve got a letter from Tiny. He wants some help. Let’s help him do his grammar exercises. Look at the screen (слайд 13 , 14 и 15 – ученики составляют предложения и называют свое любимое время года).

III. Подведение итогов урока. Выставление оценок.

T.: Well, children. We have done a lot today! Мы сегодня хорошо поработали. Do you like our lesson today? (Высказывания учащихся.)

T: Now open your daybooks and write down your home task, please: Рабочая тетрадь упр. 1, 3 на стр. 43 (cлайд 16 ). Thank you (слайд 17) . Stand up, please. The lesson is over. Goodbye, children!

Предварительный просмотр:

Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com


Подписи к слайдам:

SEASONS Учитель английского языка ГБОУ СОШ № 327 г. Санкт-Петербург Белобородова Светлана Валентиновна Презентация по теме « Времена года »

a cold season snowy / sunny / windy ski / skate / sledge / hockey / snowball m onths: December January February

a green season w arm / nice / sunny f irst flowers and grass m onths: March April May

a bright season h ot and sunny s wim / run / bike / football months: June July August

September October November months: a beautiful season warm / cold / rainy g reen /orange / yellow / brown

AUTUMN IS YELLOW , WINTER IS WHITE , SPRING IS GREEN , SUMMER IS BRIGHT .

SEPTEMBER OCTOBER NOVEMBER DECEMBER JANUARY FEBRUARY MARCH APRIL MAY JUNE JULY AUGUST

Составь предложения: It’s It’s not cold warm hot windy rainy cloudy sunny snowy in winter in spring in summer in autumn I

II I He She We They can can’t like to likes to don’t like to doesn’t like to swim rollerskate play football play snowballs walk listen to birds ride a bike gather flowers in spring in summer in autumn in winter

III What’s your favourite season ? – My favourite season is …………..

Домашнее задание: Выполнить упр. 1 и 3 на стр. 43 в Рабочей тетради УМК Enjoy English 3 класс, М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н.Трубанева

Спасибо за внимание! THANK YOU!